Çayırova Petrokimya

Teknik Bilgi

  • Yağlar Hakkında

    BAZ YAĞLAR

    Çok eski zamanlardan beri var olan petrol bazlı yağlar 1800 yılı ortalarında başladı. İlk işlenip elde edilişi kaynama noktası farkı ile ayrılması sayesinde gerçekleşmiştir. Günümüzde ham petrolün rafine edilen ürünlerinden biri olan mineral yağlar özel işlemlerden geçirilerek madeni yağların ham maddesi olan baz yağlar elde edilir.Baz yağların farklı türleri mevcuttur.Mineral baz yağlar kimyasal yapılarına göre
    1.  1-Parafinik:Parafinik yağlar, solvent ekstraksiyon yöntemi veya bir hydrocracking süreç yoluyla kullanarak rafine edilir. Solvent çıkarılan parafinik yağlar normalde yüksek parlama noktaları, iyi renk kararlılığı, düşük volatilite ve doyurabilecek seviyesi 75-93, 90-95 VI yağlar. Hydrocracked parafinik yağlara göre biraz daha açık renkli solvent çıkarılan yağlar, biraz daha düşük volatilite ve 98-99 arasında bir doyurabilecek düzeyde flaş var. Bu yağlar özellikle istikrar ile ya da yüksek ısı ortamlarında düşük renk gerektiren uygulamalar iyi.
      2- Naftanik:Naftenik Yağlar proses yağları olarak kullanılan uygulamalarda geniş bir çeşitlilik var. Naftenik yağlar geniş bir viskozite aralığı, flaş, ödeme gücü ve renk rafine edilir. Proses Yağları A.Ş., bize uygulama için uygun bir yağ sağlamaktayız naftanik yağlar birden fazla kaynaklarına sahiptir.
        3- Aromatikler:Aromatik yağlar parafinik yağ üretiminde aromatik çıkartılmasından elde edilir. Aromatik yağlar, koyu renkli, nispeten yüksek parlama noktaları, düşük anilin noktaları ve yüksek aromatik içeriğini var. Aromatik yağlar, ödeme gücü bir ölçüde yumuşama için istenen veya akışkanlaştırıcı etkisi olduğu normal olarak kullanılmaktadır.

    Baz yağlar parafinik, naftanik ve aromatik olarak sınıflandırıldıklarında viskozitelerine göre de çeşitli nötr ürünler olarak sınıflandırılırlar. Baz yağ hidrokarbonların çoğu parafinik, ama aynı zamanda naftanik ve aromatik moleküller içerirSN 100,SN 150, SN 500 …gibi. Bu kodlamadaki “SN” simgesi nötr solvent anlamına gelmektedir. Kodlama sisteminde belirtilen sayılar da sözü edilen yağın SUS (Saybolt Universal Seconds) birimiyle 40º C’deki viskozitesidir. Rafinasyon sırasında gördükleri işlemlere göre de sınıflandırılabilirler. Üretim şekline göre Nötr solventler, hidro-finished ve hydro-cracked baz yağlar olarak adlandırılırlar. Baz yağlar, viskozite endekslerine göre de düşük viskozite endeksli (LVI), orta viskozite endeksli (MVI), yüksek viskozite endeksli (HVI) veya çok yüksek viskozite endeksli (XHVI) olarak sınıflandırılırlar.

    Amerikan Petrol Enstitüsü’ne ( API) göre baz yağlar beş türdedir. Bunlar;

    Grup

    Viskozite Endeksi

    Donmuş Hidrokarbon İçeriği

    Kükürt %

    Açıklama

    I

    80-120

    <% 90

    >% 0.03

    Konvansiyonel (Çözücüler)

    II.

    80-120

    ?% 90

    ? 0.03%

    Hydroprocessing gerektirir.

    III.

    > 120

    ?% 90

    ? 0.03%

    Şiddetli Hydroprocessing, sık sık özel hammadde gerektirir

    IV.

    Poly Alpha Olefins (PAO)

    V

    IV diğer sentetikler dahil olmak üzere – Grup I tüm diğer bazyağlar

     

  • Yağların Sınıfı

    MOTOR YAĞLARININ SINIFLANDIRILMASI HAKKINDA

    Motor yağlarında performans sınıfı onayı veren kuruluşun baş harfleri ile kısaltılmıştır.

    1. SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri BirliğiAPI : Amerikan Petrol EnstitüsüILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay KomitesiACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği

    SAE Sınıflaması

    Otomotiv Mühendisleri Cemiyeti SAE (Society of Aytomotive Engineers), motor yağlarının karakteristiklerini ayırt etmek için kalite isimlendirmesi getirmiştir. Bu isimlendirme düşükten yükseğe 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40,50 ve 60 olarak belirlenmiştir.

    API Sınıflaması

    Amerikan Petrol Enstitüsü (API), Amerikan Test Metodları ve Malzemeler Birliği (ASTM), Otomotiv Mühendisleri Birliği (SAE) ortak düzenlemesiyle motor yağı kalite sınıflaması belirlediler. Benzinli motorlar için Spark’ın ilk harfi “S” ve dizel motorlar için Compression’ın ilk harfi “C” olmak üzere iki gruba ayrıldı. Her grup kendi içinde A,B,C vs. gibi harflerle sınıflandı.

    ACEA Sınıflaması

    Avrupa Otomobil İmalatçıları (ACEA) yeni bir motor yağı sınıflaması ortaya koymuştur. Bu sınıflamada benzinli motor yağları A, hafif dizel motor yağları B, ağır hizmet motor yağları E harfleri ile gösterilmiştir.

    ILSAC Sınıflaması

    Amerikan Otomobil İmalatçıları Birliği (AAMA) ve Japon Otomobil İmalatçıları Birliği (JAMA) birleşerek, benzinli motor yağlarında yakıt ekonomisini içeren yeni bir kalite sınıflamasını belirtmek amacıyla Uluslararası Yağların Standartlaştırılması ve Onay Komitesi (ILSAC) isimli organizasyonu oluşturdular. 1994 yılından itibaren bu sınıflama yürürlüktedir.

  • API Sınıflandırılması

    MOTOR YAĞLARINDA API SINIFLANDIRILMASI

    Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Uzun yıllar süren çalışmalar sonucu bu sınıflar, yağın performansını belirlemektedir. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;

    1. Benzinli sınıfta en üst API performans seviyesi SM,
    2. Dizel sınıfta en üst API performans seviyesi CF ve CI-4 ,
    3. Binek araçlar için ACEA performans sınıfı A3,
    4. Dizel ve hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfı B3,
    5. Ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfı E4 şeklindedir.

    API performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü’nün (American Petroleum Institute) baş harfleri ile kısaltılmıştır.

    1. S harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition) kullanılacağını gösterir.
    2. C harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir.

    Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, …….SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4′tür.

    1. CF, hafif ticari araçlarda
    2. CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır.

    API SH/CF örneğinde “S” harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması önerilmektedir. “S”nin yanındaki “H” harfi, yağın benzinli araçta “H” sınıfı bir yağ olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.

    BENZİNLİ MOTOR YAĞLARININ API SINIFLANDIRILMASI

    SAKatıksız motor yağıdır.

    SBOksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağıdır.SC1964 yılı garanti testlerinden geçen, aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağıdır.SD1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağıdır.SEAPI SC ve SD’ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağıdır.SFAraç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özellikler taşımaktadır. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.SGAraç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.SH1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağıdır.SJ1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ’yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.SL1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilmektedir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi’ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması’na girebilir.SMKasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.

    DİZEL MOTOR YAĞLARININ API SINIFLANDIRILMASI

    CA1940 yılında yayınlanan, korozyon ve depozit oluşumunu önleyen, MIL-L-2104A testlerinden geçen, düşük kükürtlü yakıtla çalışan hafif ve orta güçlü dizel motor yağıdır.CBHafif ve orta şartlarda çalışan bu servisteki dizel motorlar CA seviyesindeki yağlara göre daha düşük kalitede yakıt kullandıkları için aşınma ve depozite karşı daha duyarlıdırlar. Yüksek kükürtlü yakıtların kullanıldığı doğal havalandırmalı dizel motorlar için üretilen bu yağlar, yatak korozyonuna, conta depozitlerine karşı gerekli korumayı sağlarlar. Bu servisteki yağlar 1949′da hizmete sunulmuştur.CCOrta ve ağır şartlar altında çalışan doğal havalandırmalı, turboşarjlı ve süperşarjlı dizel motorlar ile ağır şartlarda çalışan bazı benzinli motorların yer aldığı bir servistir. Bu kategorideki yağlar 1961′de piyasaya sunulmuş olup; yüksek sıcaklık depozitleri ve yatak korozyonlarına karşı başarılı koruma sağlarlar, benzinli motorlarda ise düşük sıcaklık depozitlerine karşı dayanıklıdırlar.CDAşınma ve depozit kontrolünün yüksek olduğu, yüksek kükürtlü yakıtlar da dahil olmak üzere geniş bir yelpazede yakıt kullanabilen doğal havalandırmalı, turboşarjlı veya süperşarjlı dizel motorlar için geliştirilmiş bir servistir. Dizel motorlardaki yüksek sıcaklıklardaki depozitlere ve yatak korozyonuna karşı koruyucudur.CD-IIAPI CD seviyesindeki tüm performans şartlarını karşılayan, ek olarak iki zamanlı motorlarında daha fazla aşınma önleme ve tortu kontrolü sağlayan, Detroit Diesel testlerinden geçen dizel motor yağıdır.CE1983 yılında yayınlanan, CD performansına ek olarak, kam ve segman aşınmalarını, oksidasyon, depozit kontrolü ve yağ tüketimi testlerini içeren Mack ve Cummins testlerinden geçen, düşük ve yüksek hız, ağır yük şartlarında çalışan turbo ve süperşarjlı dizel motor yağıdır.CF1994 yılında yayınlanan, CD’ye göre daha yüksek piston depozit kontrolu ve yatak korozyonu önleme özelliği sağlayan, yüksek kükürtlü yakıtla çalışan, indirekt enjeksiyonlu, turbo ve süperşajlı, doğal emişli dizel motor yağıdır.CF-2CF performans taleplerini karşılayan; ek olarak iki zamanlı motorlarda silindir ve segman aşınmasına, depozit oluşumuna karşı daha etkili koruma sağlayan dizel motor yağıdır.CF-4CE yerine dört zamanlı motorlarda daha ağır şartlar için 1991 yılından itibaren uygulanmaya konan ve Caterpillar ve Detroit Dizel gibi uluslararası motor imalatçıları tarafından kabul edilen yağıdır.CG-41994 Ağır Hizmet Dizel Motor Servis Kategorisi. API Servis Kategorisi CG-4, yüksek hızda, 4 zamanlı dizel motorlarında, düşük kükürt oranına sahip yakıtların da kullanıldığı tüm ağır hizmet şartlarında kullanılan yağları tanımlar. API CG-4 yağları, yüksek sıcaklıkta piston depozit oluşumu, aşınma, korozyon, köpürme, oksidasyon stabilitesi ve kurum birikimi oluşmasını önler. Bu yağlar özellikle 1994 egzost emisyonları standartlarını karşılayan motorlarda etkilidirler ve API CD, CE ve CF-4 servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.CH-41998’de yayınlanan, EPA (Environmental Protection Agency) 1998 egzos emisyon standartlarını karşılayan, 4 zamanlı ağırlıkça % 0,5′e kadar kükürt içeren dizel yakıtları kullanan motorlar için özel olarak formüle edilmiş dizel motor yağı. Bu yağlar özellikle aşınma kontrolü, yüksek sıcaklık stabilitesi ve kurum dağıtma özelliklerini sağlayarak motor dayanıklılığını arttırırlar. Ayrıca, korozyona, kalınlaşmaya, köpürme ve kesilmenin neden olduğu viskozite kaybına karşı optimum koruma sağlar. API CD, CE ve CF-4 ve CG-4 standartlarını da karşılar.CI-4Çok Ağır Hizmet Dizel Motor Yağı şartnamesi olan CI-4, 2002 yılında açıklanan 2004 egzost emisyon standartlarını karşılayan, dört zamanlı yüksek devirlerde kullanılan, kükürt içeriği ağırlıkça % 0.5′e varan dizel yakıtlı tüm uygulamalar için hazırlanan dizel motor yağlarını tanımlamaktadır. Korozif kurum kontrolü, piston depozit oluşumu, kurum birikmesi, oksidasyon, yağ sarfiyatı gibi özelliklerde kontrol özelliği daha fazladır.CI-4+Ağustos 2004 tarihinde yayınlanan ağır hizmet dizel motor yağıdır. CI-4 göre daha yüksek kesilme mukavemeti(shear stability) özelliği sağlar ve Mack T11 testinden geçer.

  • ISO Sınıflandırılması

    ISO VG Viskozite Sınıfı

    Kinematik Viskozite (mm²/s) 40 °C
    (Orta Değer)

    Kinematik Viskozite (mm²/s) 40 °C
    (En Az Değer)

    Kinematik Viskozite (mm²/s) 40 °C (En Çok Değer)

     

    ISO VG 2

    2.2

    1.98

    2.42

    ISO VG 3

    3.2

    2.88

    3.52

    ISO VG 5

    4.6

    4.14

    5.06

    ISO VG 7

    6.8

    6.12

    7.46

    ISO VG 10

    10

    9.0

    11.0

    ISO VG 15

    15

    13.5

    16.5

    ISO VG 22

    22

    19.8

    24.2

    ISO VG 32

    32

    29.8

    35.2

    ISO VG 46

    46

    41.4

    50.6

    ISO VG 68

    68

    61.2

    74.8

    ISO VG 100

    100

    90

    110

    ISO VG 150

    150

    135

    165

    ISO VG 220

    220

    198

    242

    ISO VG 320

    320

    288

    352

    ISO VG 460

    460

    414

    506

    ISO VG 680

    680

    612

    748

    ISO VG 1000

    1000

    900

    1100

    ISO VG 1500

    1500

    1350

    1650

    ISO VG 2200

    2200

    1980

    2420

    ISO VG 3200

    3200

    2880

    3520

  • SAE Sınıflandırılması
    SAE DİŞLİ YAĞLARI SINIFLANDIRMASI
    ISO VG Viskozite Sınıfı
    SAE Dişli Yağları Sınıfı
    46
    75W
    100
    80W 90
    220
    90
    460
    85W 140
    1500
    250
    SAE MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRILMASI
    ISO VG Viskozite Sınıfı
    SAE Tek Zamanlı Motor Tağ Sınıfı
    22
    5W
    32
    10W
    46
    15W
    68
    20W
    100
    30
    150
    40
    220
    50
    320
    60
    AGMA DİŞLİ YAĞLARI SINIFLANDIRILMASI
    ISO VG Viskozite Sınıfı
    AGMA Dişli Yağlar Sınıfı
    Normal
    EP
    46
    1
    -
    68
    2
    2 EP
    100
    3
    3 EP
    150
    4
    4 EP
    220
    5
    5 EP
    320
    6
    6 EP
    460
    7
    7 EP
    680
    8
    8 EP
    MOTOR YAĞLARINDA SAE 300 VİSKOZİTE SINIFLANDIRMASI
    SAE Viskozite Sınıflandırılması
    °C Sıcaklıkta Max.
    Viskozite Max
    Pompalanabilme
    Max.(60000 cP İçin)
    °C Sıcaklıkta Max.
    Viskozite
    KIŞ
    YAZ
    °C
    cP
    Min.
    Max.
    0W
    -
    -35
    6200
    -40
    3.8
    -
    5W
    -
    -30
    6600
    -35
    3.8
    -
    10W
    -
    -25
    7000
    -30
    4.1
    -
    15W
    -
    -20
    7000
    -35
    5.6
    -
    20W
    -
    -15
    9500
    -20
    5.6
    -
    25W
    -
    -10
    13000
    -15
    9.3
    -
    -
    20
    -
    -
    -
    5.6
    9.3
    -
    30
    -
    -
    -
    9.3
    12.5
    -
    40
    -
    -
    -
    12.5
    16.3
    -
    50
    -
    -
    -
    16.3
    21.9
    -
    60
    -
    -
    -
    21.9
    26.1
  • SAE 306 Sınıfı
    SAE J306 DİŞLİ YAĞLARI VİSKOZİTE SINIFLANDIRMASI

     

    SAE VISKOZITE SINIFI
    150,000 cP, ºC
    Brookfield
    Viskozitesi
    için Max. Sicaklik
    150,000 cP, ºC
    Brookfield
    Viskozitesine
    için Min. Sicaklik
    Kinematik
    Viskozite (cSt)
    100ºC, Max.
    70W
    -55
    4,1

     

    75W
    -40
    4,1

     

    80W
    -26
    7,0

     

    85W
    -12
    11.0

     

    80

     

    7.0
    <11.0
    85

     

    11.0
    <13.5
    90

     

    13.5
    <24.0
    140

     

    24.0
    <41.0
    250

     

    41.0

     

  • AGMA Sınıflandırılması
    AGMA DİŞLİ YAĞLARI SINIFLANDIRILMASI

     

    ISO VG Viskozite Sınıfı
    AGMA Dişli Yağlar Sınıfı
    Normal
    EP
    46
    1
    -
    68
    2
    2 EP
    100
    3
    3 EP
    150
    4
    4 EP
    220
    5
    5 EP
    320
    6
    6 EP
    460
    7
    7 EP
    680
    8
    8 EP
  • NLGI Sınıflandırılması
    GRESLERDE NLGI SINIFLANDIRILMASI

     

    NLGI NO
    İŞLENMİŞ PENETRASYON
    0
    445-475
    0
    400-430
    0
    355-385
    1
    310-340
    2
    265-295
    3
    220-250
    4
    175-205
    5
    130-160
    6
    85-115
  • Kısıtlamalar
    MADENİ YAĞ SEKTÖRÜNDE KULLANILAN KISALTMALAR HAKKINDA

     

    ACCAmerican Chemistry Council (Amerikan Kimya Birliği)ACSAmerican Chemistry Society (Amerikan Kimyasal Üreticiler Birliği)ACEAAssociation of European Automobile Manufacturers (Avrupa Otomotiv Üreticileri Birliği)AAMAAmerican Automobile Manufacturer’s Association (Amerikan Otomotiv Üretiicleri Birliği)AFNORAssociation Française de Normalization (Fransız Standartları Birliği)CECCoordinating European Council (Avrupa Koordinasyon Birlği)BSIBritish Standards Institution (İngiliz Standartları Birliği)BIABoating Industry Association (Gemiclik Endüstrisi Birliği)ATCAdditive Technical Council (Katık Teknik Birliği)ATIELTechnical Association of the European Lubricants Industry (Avrupa Madeni Yağ Endüstrisi Teknik Birliği)ASTMAmerican Society for Testing and Materials (Amerikan Malzeme Test Birliği)APIAmerican Petroleum Institute (Amerikan Petrol Enstitüsü)AGMAAmerican Gear Manufacturer’s Association (Amerikan Dişli Üreticileri Birliği)CMAChemical Manufacturer’s Association (Kimyasal Üreticiler Birliği)COPCode of Practice (Pratik Kodları)CRCCoordinating Research Council (Araştırma Koordinasyonu Konseyi)DHDDiesel Heavy Duty (Ağır Hizmet Dizel)DINDeutsche Industrie Normen (Alman Endüstriyel Standartları)DLDDiesel Light Duty (Hafif Hizmet Dizel)DPFDiesel Particulate Filter (Dizel Partikül Filtre)DOTDepartment of Transportation (Taşımacılık Departmanı)EGRExhaust Gas Recirculation (Egzoz Gazı Çevrimi)EMAEngine Manufacturer’s Association (Motor Üreticileri Birliği)EOLCSEngine Oil Licensing and Certification System (Motor Yağları Lisans ve belgeleme Sistemi)EPExtreme Pressure (Aşırı Basınç)HDDEOHeavy Duty Diesel Engine Oil (Ağır Hizmet Dizel Motor Yağı)HDPEHigh Density Polyethylene (Yüksek Yoğunluklu Polietilen)ILSACInternational Lubricants Standardization and Approval CommitteeISOInternational Organization for Standardization (Uluslararası Standardizasyon Organizasyonu)JAMAJapanese Automobile Manufacturer’s Association (Japon otomobil Üreticileri Birliği)JAPAJapanese Standards Organization (Japon Standartları Organizasyonu)JISJapanese Industrial Standards (Japon Endüstriyel Standartları)JSAEJapan Society of Automotive Engineers (Japon Otomobil Mühendisleri Birliği) MSDSMaterial Safety Data Sheets (Malzeme Güvenlik Bilgi Formları)MVMAMotor Vehicle Manufacturer’s Association (Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği)NLGINational Lubricating Grease Institute (Ulusal Yağlama Gresi Enstitüsü)NALSASNorth American  Lubricant Standardization and Approval SystemNMMANational Marine Manufacturer’s Association (Ulusal Deniz Taşıtları Üreticileri Birliği)NVMANational Vehicle Manufacturer’s Association (Ulusal Taşıt Üreticileri Birliği)OEMOriginal Equipment Manufacturers (Orjinal Ekipman Üretiicleri Birliği)PCMOPassenger Car Motor Oil (Binek Araç Motor Yağı)PPDPour Point Depressant (Akma Noktası Düşürücü)SAESociety of Automotive Engineers (Otomotiv Mühendisleri Birliği)TANTotal Acid Number (Toplam Asit Numarası)TBNTotal Base Number (Toplam Baz Numarası)TANTotal Asit Number (Toplam Asit Numarası)TWCThree Way Catalyst (Üç Yollu Katalizör)VIIViscosity Index Improver (Viskozite İndeksi Gelişti)SSIVizkozite düzenleyicinin motor yağının çalışmasına maruz kaldığındaki yüzde kinematik vizkozite kaybına katkısının ölçüsüdür.EPAşırı basınç anlamına gelen hareketli yüzeylerde metalin metale temasını önlemek amacıyla yağlara ilave edilen, film mukavemetini ve yük taşıma kapasitesini arttıran katıklardır.